یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2

دوره و زمانه فرق كرده و اگر اين روزها ديگر مردها به تنهايي نان‌آور خانه نيستند قرار هم نيست كه زن‌ها به تنهايي كارهاي خانه را به دوش بكشند اما هنوز هم در خيلي خانه‌ها كمتر مردي متوجه اين تغييرات شده و حاضر است بدون چانه زدن يا غرولند...
 
 
 
برترین مجله اینترنتی ایران

 

دوره و زمانه فرق كرده و اگر اين روزها ديگر مردها به تنهايي نان‌آور خانه نيستند قرار هم نيست كه زن‌ها به تنهايي كارهاي خانه را به دوش بكشند اما هنوز هم در خيلي خانه‌ها كمتر مردي متوجه اين تغييرات شده و حاضر است بدون چانه زدن يا غرولند بخشي از مسئوليت‌هاي خانه داري را هم برعهده بگيرد. اگر شما هم همسري داريد كه در كارهاي خانه تنهاي‌تان مي‌گذارد و همه مسئوليت‌ها را زير اين سقف روي دوش شما مي‌اندازد، بهتر است راهي براي وارد كردن او به دنياي خانه داري پيدا كنيد. اين كار نه آسان است و نه در يك روز و دو روز نتيجه مي‌دهد ولي بد نيست با مدتي تلاش عدالت را در خانه‌داري‌تان هم اجرا كنيد.



اگر شبيه پدرش است
 

بپذيريد و باور كنيد كه زن‌ها و مردها متفاوت هستند و درجه اهميت موضوعات مختلف از نظر آن‌ها متفاوت است. ممكن است كاري كه به‌نظر شما بايد در اولويت قرار گيرد و در نخستين فرصت انجام شود، از نظر همسرتان اهميت چنداني نداشته باشد و به همين دليل هم اصراري براي باعجله انجام دادنش به خرج ندهد. اغلب مردهايي كه به پدرشان نزديك بوده‌اند و رابطه خوبي با او داشته‌اند سعي مي‌كنند در زندگي مشترك‌شان هم مردي مانند پدرشان باشند. اگر احساس مي‌كنيد كه چنين مردي با آنچه شما انتظار داريد خيلي تفاوت دارد بهتر است به زندگي‌تان زمان بدهيد و به مرور به او نشان دهيد اقتضائات زندگي كنوني‌اش و اولويت‌هايي كه براي ازدواج‌تان مشخص كرده‌ايد با آنچه پدرش يا هر مرد ديگري انجام مي‌داده متفاوت است.



خودتان بازي‌اش دهيد
 

از او در انجام كارهاي خانه يا بيرون از خانه كمك بگيريد. اگر شما از او كمك نخواهيد به احتمال زياد خودش داوطلب انجام اين كارها نخواهد شد، پس به او بگوييد كه در چه زمينه‌اي به كمكش احتياج داريد. ممكن است در آغاز نتواند برخي كارها را به تنهايي انجام دهد. پس از او تقاضاي مشاركت كنيد و با انجام كار 2 نفره هم به همسرتان راه و رسم كمك كردن را ياد دهيد و هم امكان يك شروع خوب براي اين همكاري را به‌وجود بياوريد. شايد بد نباشد كه بعد از مدتي فهرستي از كارهايي كه دوست داريد او انجام دهد را بنويسيد و بخواهيد كه به‌ترتيب اولويت انجام‌شان دهد. مثلا اگر در يك روز تعطيل قصد خانه تكاني داريد، او اول مي‌تواند پرده‌ها را دربياورد و بعد خريد خانه را انجام دهد و درآخر به شما در جارو‌كردن كمك كند. در نوشتن اين فهرست منصف باشيد و بيش از توانش به او كار نسپاريد.



هيچ وقت نگوييد نه
 

هيچ وقت كمكش را رد نكنيد. مهم نيست كه شما چقدر كار براي انجام داريد يا اين‌كه خودتان به تنهايي از پس كارها برمي‌آييد يا نه. اگر او از شما پرسيد كه كمك مي‌خواهيد به جاي گفتن جمله مخربي مثل «نه خودم مي‌توانم انجامش دهم» به سوالش پاسخ مثبت بدهيد و كاري برايش دست و پا كنيد.



بگوييد و صبر كنيد
 

با همسرتان در اين مورد صحبت كنيد و بگوييد كه چه چيزهايي شما را آزار مي‌دهد و چه انتظاراتي از او داريد. سعي كنيد با لحني آرام، دوستانه و تشويق‌كننده با او حرف بزنيد و هرگز با حرف‌ها و لحن‌تان به او نشان ندهيد كه قصد اصلاح كردن يا تغيير دادنش را داريد. در روزهاي بعد از اين گفت‌وگو از همسرتان انتظار نداشته باشيد كه نسخه كپي شده حرف‌هاي شما باشد بلكه به او زمان دهيد و تمامي تلاش‌هايش را ببينيد. اگر شما موفق شده باشيد او بهترين كاري كه مي‌تواند بكند را انجام خواهد داد گرچه همان بهترين هم ممكن است با خواسته واقعي شما تفاوت زيادي داشته باشد.



بگذاريد اشتباه كند
 

خيلي از زن‌ها به دليل اين‌كه همسرشان نمي‌تواند به‌خوبي آن‌ها كارهاي خانه و بچه‌ها را انجام دهد آن‌ها را معاف مي‌كنند. بعضي‌هاي‌شان حتي به دليل اين‌كه همسرشان حين انجام كارها برخي اشتباهات را مرتكب مي‌شود ترجيح مي‌دهند خودشان كارها را انجام دهد اما اين تصور نادرست را كنار بگذاريد. هرگز به دليل اين‌كه او در انجام كارها سرعت پاييني يا دقت كمي دارد او را از كاركردن منصرف نكنيد. هركسي براي انجام كارهايش روش خاصي دارد و شما نمي‌توانيد به اين بهانه كه روش او را نمي‌پسنديد همه چيز را يك‌تنه به‌عهده بگيريد. از او بخواهيد در انجام كارهاي خانه؛ خريد‌ها و نگه‌داري بچه‌ها به شما كمك كند و سعي كنيد به مرور و آرام آرام اشتباهاتش را اصلاح كنيد. هرگز ابتداي انجام كار به او نگوييد كه اشتباه مي‌كند و توي ذوقش نزنيد بلكه به شكلي نامحسوس و آرام او را تصحيح كنيد.





 
از ديگران كمك بگيريد
 

اگر بعد از تمامي اين كارها باز هم نتوانستيد آن‌طور كه بايد همكاري او را به دست بياوريد و باز هم خودتان مسئول قسمت بزرگي از كارهاي خانه شديد نااميد نشويد. اين حق شماست كه زير بار تمامي كارها ويران نشويد. مي‌توانيد در اين شرايط هر هفته يا هر 2 هفته يك‌بار از شركت‌هاي خدماتي كمك بگيريد و برخي كارهاي خانه را كه براي‌تان بيش از حد سنگين و فرسايشي است را به‌عهده آن‌ها بگذاريد. اگر در اين كار افراط نكنيد اين كار هزينه زيادي براي‌تان نخواهد داشت و علاوه‌بر اين، شما را از بسياري از دعواها، استرس‌ها و كش‌مكش‌ها نجات خواهد داد. پس اگر تنها مشكل شما و همسرتان كمك نكردن اوست به جاي از هم پاشيدن زندگي‌تان راهي براي پايان دادن به اين بحث دست و پا كنيد.





 
باهم قرارداد ببنديد
 

اگر همسرتان موافق باشد مي‌توانيد يك قرارداد عادلانه درمورد كارهاي خانه وضع كنيد. مثلا جارو كردن با او باشد و شستن ظرف‌ها با شما يا اين‌كه در روز خاصي شما غذا بپزيد و در روز خاصي او. در وضع اين قرارداد چيزي كه بيشتر از همه اهميت دارد عادل بودن شماست. اگر هردوي شما بيرون از خانه به ميزان برابري كار مي‌كنيد و درآمد داريد پس حق شماست كه سهم برابري از كارهاي خانه را هم داشته باشيد اما اگر شما وقت بيشتري در خانه هستيد يا كاري كه انجام مي‌دهيد نسبت به شغل همسرتان ساده‌تر است يا اين‌كه او سهم بيشتري در فراهم كردن بودجه خانوادگي‌تان دارد، بهتر است شما هم سهم بيشتري از كارهاي خانه را به‌عهده بگيريد. تقسيم وظايف در خانه به معني كاملا برابر بودن حجم مسئوليت‌ها نيست. اگر براي شما غذا درست كردن لذت بخش است و مهارت بيشتري در آن داريد و همسرتان هم حاضر است با كمال ميل گردگيري يا شست‌وشو را انجام دهد دست از حساب و كتاب برداريد و كارهايي را انتخاب كنيد كه انجامش براي هر دوي شما لذت‌بخش يا راحت باشد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 29 / 8 / 1390برچسب:رام كردن مرد سركش! , ] [ 3:10 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User